5.3.2024

Aivoliitto ja EvokAI yhteistyöhön innovatiivisella kuntoutuspelialustalla

EvokAI Creative Labs Inc. ("EvokAI") on yhden Suomen tytäryhtiönsä kautta aloittanut pilottiprojektin Aivoliiton palvelut oy:n kanssa integroidakseen ActiveMotion-pelin sen fysioterapiapalveluihin. ActiveMotion, EvokAIn kehittämä pelialusta, joka on suunnattu fyysisen aktiivisuuden ja hyvinvoinnin kehittämiseen, on innovatiivinen toiminta- ja kuntoutuspeliratkaisu, jossa peliohjain on oma kehomme.

Aivoliiton palvelut oy:n fysioterapeutit ovat ottaneet pelialustan käyttöönsä jo asiakkaiden kanssa ja saaneet siitä hyviä kokemuksia. Alusta sopii hyvin henkilöille, jotka ovat ikääntyneitä tai heillä on neurologinen sairaus. Monella heistä on haasteita esimerkiksi kävelyssä ja tasapainossa.

Fysioterapeutti Eeva Lehterä kertoo, että kuntoutuspelialusta on toiminnallinen ja tekee näin kuntoutuksesta hauskaa ja mukaansatempaavaa. Peli motivoi, haastaa ja tukee asiakkaiden toimintakykyä.

– Peliä voidaan pelata seisten tai istuen, joten se sopii myös apuvälinettä käyttäville henkilöille. Hyvää on myös se, että peliä voi käyttää kotona omatoimiharjoitteluun varsinaisen kuntoutusajan ulkopuolella, kertoo Lehterä.

Yhteistyö Aivoliiton kanssa tuo esille pelaamisen vaikuttavan roolin kuntoutuksessa, vahvistaen sitoutumistamme tuomaan markkinoille uraauurtavia ratkaisuja, jotka parantavat asiakkaiden toimintakykyä, kertoo EvokAI:n Head Of Sales Antti Törmänen.

Pilottivaiheen aikana, joka päättyy 31. maaliskuuta 2024, Aivoliiton palvelut oy:n fysioterapia-asiakkailla on ilmainen pääsy kuntoutuspelialustalle.

Aivoliiton palvelut oy: Katariina Hoikkanen, Fysioterapeutti, p. 050 5730867
EvokAl Creative Labs Inc: Antti Törmänen, Head Of Sales, p. 040 5793470

Aivoliiton palvelut oy

Aivoliiton palvelut oy on Aivoliitto ry:n kokonaan omistama yhtiö. Sen palveluksessa työskentelee hieman yli 40 asiantuntijaa. Yhtiö on AVH:n sekä kehityksellisen kielihäiriön, nepsyn ja vuorovaikutuksen asiantuntija, joka tuottaa kurssi-, avoterapia- ja asumispalveluja.

EvokAI Creative Labs Inc.

EvokAI on terveysteknologia-alan tekoälyyn keskittyvä yritys, joka on omistautunut kehittämään innovatiivisia, modernia terveydenhuoltoa uudistavia teknologioita. Käytämme koneoppimisen malleja käymään läpi lääketieteellistä dataa uusien oivallusten löytämiseen, parantaaksemme hoidon tuloksia, parantaaksemme potilaiden kokemuksia, lääkkeiden kehittämiseen, prekliinisiin ja kliinisiin päätöksiin ja tarkempien diagnoosien tekemiseen. EvokAI räätälöi AI-algoritminsä koko terveydenhuoltojärjestelmälle, sairaaloista yksityisille klinikoille, tutkimuslaitoksille, lääkeyrityksille, lääketieteen ammattilaisille, potilaille, terveille henkilöille, jotka pyrkivät estämään minkä tahansa sairauden sekä ikääntyvää perimää suojelemaan.