Musiikki

Yhdessä muiden kanssa musiikin kuunteleminen, laulaminen, tanssiminen ja soittaminen ovat hyvää kielellisten taitojen ja vuorovaikutuksen harjoitusta. Musiikki tukee myös aikuisen kielellistä muistia ja lievittää stressiä. Ota käyttöösi kommunikaatiokeskuksen laulutaulut, tai laula omien lempikappaleidesi mukana.

Laulutauluja tutuista lastenlauluista

Vuorovaikutuksen perusta on rytmi. Rytmitä siis selkeästi laulu lapselle, esimerkiksi “taikasauvalla”. Anna sitten lapsen leikkiä kapellimestaria ja rytmittää ihan itse! Näin lapsi oppii helpommin laulun sanat ja voi osallistua yhteiseen laulamiseen ilman paineita.

Elefanttimarssin -laulutaulu ja toimintataulu

Kuinka monta elefanttia on laulussa? Millä tavalla elefantti tai elefantit etenevät? Yhdistele kortteja mielesi mukaan laulutauluun!

Maailman toisella puolen -laulutaulu

Tulosta Kommunikaatiokeskuksen laulutaulu ja laula sen avulla kappaletta. Laulun san. ja säv. Elisa Katariina Tiilikainen, Erno Laitinen, Jarmo Mykkänen, Leo Hermanni Hakanen, Rauli Ilari Eskolin.

Aiheeseen liittyvät