Testaa unesi ja tule mukaan univuoden kampanjaan!

Kansallinen aivopesu - unen avulla

Tervetuloa tekemään hyviä tekoja unellesi. Valittavanasi on kaksi tapaa seurata ja parantaa unesi laatua:

1. Testaa unesi unipistelaskurilla

Ennen kuin liityt mukaan kampanjaan, tee helppo unipistetesti. Tämä testi on henkilökohtainen ja helppo tapa seurata oman unen kehittymistä. Testi ei ole diagnosoiva. Vakavissa unihäiriöissä ota yhteys lääkäriin.

2. Valitse uniteko ja seuraa sen vaikutusta

Tule mukaan yksin tai yhteisönä parantamaan untasi. Ilmoittaudu mukaan sivun alalaidasta. Voit halutessasi seurata unitekojesi vaikutusta unitestin avulla, mutta unitestin tekeminen ei ole osallistumisen kannalta pakollista.

Kampanjan ajankohta 2.4.-31.12.2024

Voit kuitenkin jo tehdä unipistetestin ja ilmoittautua kampanjaan, jotta olet valmiina, kun kampanja starttaa!

Valitse uniteko ja osallistu kampanjaan!

Nyt on aika siirtyä sanoista unitekoihin! Osallistu yksin tai osallistukaa yhteisönä unikampanjaan. Pienilläkin päivän aikaisilla uniteoilla voit parantaa omaa yöuntasi. Ympäristö voi mahdollistaa uniteot ja yhteiset päätökset kannustavat ja tukevat niiden toteuttamista. Kampanjan tarkoituksena on herättää kaikki huomaamaan unen merkitys aivoterveyden perustana. Osoitat tai osoitatte yhteisönä arvostusta unelle tekemällä unitekoja jo päivän aikana! Suosittelemme valitsemaan 1-3 unitekoa, jotta teko on mahdollista toteuttaa. Ota sopiva haaste ja noudata sitä!

Mukana kampanjassa

• Aivoliitto