Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Puhelimeen koukuttuminen ei ole lapsen syy. Tutkimusten mukaan kännykkä kiistatta pirstaloi keskittymistä. Lyhyiden videoiden katselu aktivoi samoja dopamiiniratoja kuin kokaiini. Myös tiedonkäsittelymme on muuttunut: asiat eivät ehdi painua pitkäkestoiseen muistiin.

Lue koko artikkeli: Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan | Helsingin yliopisto (helsinki.fi)

Lue seuraavaksi

Nuorten uni – hyvän elämän ja oppimisen perusta

Julkaistu

  • Blogi

Käytännön toimenpiteitä toteuttamaan tarvitaan laaja joukko eri alojen organisaatioita ja asiantuntijoita.