Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Puhelimeen koukuttuminen ei ole lapsen syy. Tutkimusten mukaan kännykkä kiistatta pirstaloi keskittymistä. Lyhyiden videoiden katselu aktivoi samoja dopamiiniratoja kuin kokaiini. Myös tiedonkäsittelymme on muuttunut: asiat eivät ehdi painua pitkäkestoiseen muistiin.

Lue koko artikkeli: Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan | Helsingin yliopisto (helsinki.fi)

Read next

Sinä vai digilaite – kumpi määrää? -tilaisuus 23.9. klo 18-19

Published on

  • Evenemang

Ristiaalloilla: Kumpi määrää – sinä vai digilaite?

Published on

  • Blogg

Att ta hand om hjärnhälsan är inte bara individens ansvar, det är en gemensam angelägenhet för hela samhället. För detta behöver vi er alla!