Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Puhelimeen koukuttuminen ei ole lapsen syy. Tutkimusten mukaan kännykkä kiistatta pirstaloi keskittymistä. Lyhyiden videoiden katselu aktivoi samoja dopamiiniratoja kuin kokaiini. Myös tiedonkäsittelymme on muuttunut: asiat eivät ehdi painua pitkäkestoiseen muistiin.

Lue koko artikkeli: Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan | Helsingin yliopisto (helsinki.fi)

Read next

Näyttöön perustuvia suosituksia lasten, nuorten ja huoltajien älypuhelimien käytölle

Published on

  • Kansalliset suositukset

Kumpi määrää – sinä vai digilaite?

Published on

  • Blogg

Vertaisryhmistä voimaa uniongelmien kanssa elämiseen

Published on

  • Blogg

Att ta hand om hjärnhälsan är inte bara individens ansvar, det är en gemensam angelägenhet för hela samhället. För detta behöver vi er alla!