Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Puhelimeen koukuttuminen ei ole lapsen syy. Tutkimusten mukaan kännykkä kiistatta pirstaloi keskittymistä. Lyhyiden videoiden katselu aktivoi samoja dopamiiniratoja kuin kokaiini. Myös tiedonkäsittelymme on muuttunut: asiat eivät ehdi painua pitkäkestoiseen muistiin.

Lue koko artikkeli: Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan | Helsingin yliopisto (helsinki.fi)

Read next

Digirauha ry ja kansallinen aivoterveysohjelma suojaamassa lasten ja nuorten aivoterveyttä

Published on

  • Barn or unga

Aivoterveellinen työpaikka -hanke käynnistyy - haemme mukaan kahta pilottiorganisaatiota pk-seudulta

Published on

Kansallinen aivoterveysohjelma käynnisti yhteistyön antenniHUB-hankkeen kanssa

Published on

Att ta hand om hjärnhälsan är inte bara individens ansvar, det är en gemensam angelägenhet för hela samhället. För detta behöver vi er alla!