Sinä vai digilaite – kumpi määrää? -tilaisuus 23.9. klo 18-19

Digilaitteet mahdollistavat yhteydenpidon ja etätyöskentelyn sekä tarjoavat viihdykettä, mutta niiden liiallinen käyttö voi olla haitallista. Aivot altistuvat informaatiopommitukselle, joka heikentää keskittymiskykyä. Miten hallita digilaitteiden käyttöä? Millaista on digiminimalismi? Miten suojella aivojen toimintakykyä?

Lauttasaaren srk järjestää avoimen tilaisuuden ma 23.9. klo 18-19. Aiheesta alustaa kasvatustieteen professori ja neuropsykologi Nina Sajaniemi.

▪️ Luennolla keskustellaan digilaitteiden käytöstä sekä aivojen hyvinvoinnista ja aivoterveydestä. Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti oman digilaitteen käyttötapoja pohtiville, vanhemmille ja ammattikasvattajille.

▪️ Puhujana mm. neuropsykologian erikoispsykologi, kehitysneuropsykologian dosentti ja kasvatustieteen professori Nina Sajaniemi Itä-Suomen yliopistosta. Yleisökysymyksiin vastaavat Nina Sajaniemi sekä Kaisu Muurinen Erityisasiantuntija, kehittämispäällikkö (Lastensuojelun Keskusliitto), Oona Kutvonen, neurotieteiden maisteriopiskelija (LSKL), Aivoliiton Kansallisen aivoterveysohjelman ohjelmapäällikkö Markku Holmi ja ohjelmakoordinaattori Tarja Keltto.

▪️ Yhteistyössä Aivoliiton ja Lastensuojelun Keskusliiton kanssa.

Tervetuloa mukaan paikan päälle tai etänä. Linkki suoraan livelähetykseen Kirkko Helsingissä youtube-kanavalla.

Vapaa pääsy

Lue seuraavaksi

Sinä vai digilaite – kumpi määrää? -tilaisuus 23.9. klo 18-19

Julkaistu

• Tapahtuma

Ristiaalloilla: Kumpi määrää – sinä vai digilaite?

Julkaistu

• Blogi

Käytännön toimenpiteitä toteuttamaan tarvitaan laaja joukko eri alojen organisaatioita ja asiantuntijoita.