Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan

Puhelimeen koukuttuminen ei ole lapsen syy. Tutkimusten mukaan kännykkä kiistatta pirstaloi keskittymistä. Lyhyiden videoiden katselu aktivoi samoja dopamiiniratoja kuin kokaiini. Myös tiedonkäsittelymme on muuttunut: asiat eivät ehdi painua pitkäkestoiseen muistiin.

Lue koko artikkeli: Koulun järjestyssääntö toimii: kännykkä pysyy piilossa oppituntien ajan | Helsingin yliopisto (helsinki.fi)

Read next

Sinä vai digilaite – kumpi määrää? -tilaisuus 23.9. klo 18-19

Published on

  • Event

Ristiaalloilla: Kumpi määrää – sinä vai digilaite?

Published on

  • Blog

An extensive group of experts in various fields is required for the implementation of practical measures. We want to look after the brain health of every person living in Finland.